Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pohled žáků se specifickými vzdělávacími potřebami na podporu asistenta pedagoga, na prvním stupni inkluzivní základní školy
Amerová, Linda ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Tato bakalářské práce se zaměřuje na názory žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na přítomnost asistenta pedagoga ve výuce na prvním stupni základní školy. Jejím cílem je zjistit jaké výhody vidí žáci se speciálními vzdělávacími potřebami v přítomnosti asistenta pedagoga ve vyučování, co podporuje pozitivní vztah mezi asistentem pedagoga a žákem, a také jaké jsou rozdíly mezi pohledy žáků intaktních a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Teoretická část práce definuje pojmy - inkluze, podpůrná opatření, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, a popisuje vývoj inkluzivního vzdělávání. Dále se zaměřuje na definici profese asistenta pedagoga, její legislativní ukotvení, náplň práce a kompetence. Dále je teoretická část zaměřena na práci s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a na spolupráci asistenta pedagoga s dalšími pedagogy, zákonnými zástupci a žáky. Praktická část představuje výsledky výzkumného šetření. Cílem výzkumu bylo zjistit, jak především žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, ale i žáci intaktní vnímají přítomnost asistenta pedagoga ve třídě na prvním stupni inkluzivní základní školy a v čem konkrétně spatřují východy a nevýhody přítomnosti asistenta pedagoga ve vyučování. Výzkumné šetření bylo realizováno pomocí kvalitativní metody s využitím techniky...
Využití iPadu v ergoterapii u dětí se speciálními potřebami. Podtitul:Se zaměřením na děti s neurologickým nálezem v předškolním věku
Ševčíková, Darina ; Janatová, Markéta (vedoucí práce) ; Sýkorová, Jitka (oponent)
Jméno, příjmení: Darina Ševčíková Mgr. Marianna Vavříková Název bakalářské práce: Využití iPadu u dětí se speciálními potřebami ěř ím na děti s neurologickým nálezem v př š ím věku Abstrakt bakalářské práce: Cílem bakalářské práce bylo vytvořit manuál k užívání iPadu pro rodiče dětí se speciálními potřebami. Manuál bude mít využití při domácí terapii, kterou tak budo rodiče bez kontinuálních supervizí odborného pracovníka. Teoretická část řeší obecné postupy a metodiky ergoterapie v oblasti pediatrie u dětí se speciálními potřebami. Dále práce rozebírá užití technologie, her a jiných aplikací v aké bezpečnostní rizika při nadměrném a nesprávném užívání. Nedílnou součástí je role rodiny rehabilitační péči o dítě a při domácí terapii. Praktická část je založená na praktickém ověření efektivity tabletu jako rehabilitační pomůcky a následném vytvoř Klíčová slova: ergoterapie, pediatrie, děti speciální potřeby
Podpůrná opatření ve vzdělávání - vliv navýšení časové dotace na výkon žáků se specifickými poruchami učení
Frombergerová, Anna ; Pavlas Martanová, Veronika (vedoucí práce) ; Vítečková, Miluše (oponent) ; Špačková, Klára (oponent)
Disertační práce se zaměřuje na analýzu oblasti podpůrných opatření ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Hlavní oblastí studie je navyšování časové dotace na práci žáků se specifickými poruchami učení, což je jedna z nejčastěji volených forem podpory pro tyto žáky. Po představení teoretických východisek studie je prezentován samotný výzkum. Jedná se o kvantitativní analýzu výkonu žáků 9. tříd základních škol. Výzkumný soubor obsahoval žáky s SPU (N = 31) a intaktní žáky (N = 188). Žáci pracovali na Testu struktury inteligence I-S-T 2000 R a jejich výkony byly následně statisticky zpracovány. Žáci s SPU měli k dispozici o 25 % na práci více, než žáci intaktní, ale byli hodnoceni také v základním čase. Pracovalo se s jejich výkonem v podobě hrubých skórů (tedy fakticky správně vyplněných položek), hrubé skóre se nepřevádělo na inteligenční kvocient. Statisticky významné výsledky byly zjištěny v následujících oblastech. Žáci s SPU podali v rámci své skupiny statisticky významně lepší výkon, pokud pracovali s navýšením času (než v čase základním), a to ve všech hodnocených škálách i subtestech. Při hodnocení rozdílu mezi žáky s SPU a intaktní skupinou žáků, dosahovali žáci s SPU, s přidaným časem navíc, statisticky významně lepších výkonů ve figurální škále testu a v subtestu Výběr...
Hortiterapie u jedinců s poruchou autistického spektra
Lovecký, Adam ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Pavlová, Ilona (oponent)
Název: Hortiterapie u jedinců s poruchou autistického spektra Cíle: Cílem této práce bylo zmapovat využití vzdělávání v přírodním prostředí u dětí s poruchou autistického spektra (PAS) na školách a ve volnočasových organizacích v ČR se zvláštním zaměřením na terapeuticko-pedagogické využití zahrad, tzv. hortiterapii. V rámci šetření bylo zkoumáno, zda tento způsob terapie je součástí výukového působení a jakým způsobem může ovlivnit chování dotčených jedinců. Metody: Empirický výzkum byl proveden sběrem dat s využitím dotazníku vlastní konstrukce. Byl rozeslán pedagogům škol, které zahrnují inkluzi dětí s PAS a do speciálních organizací starajících se o jedince s PAS v celé ČR. Výsledky: Z výsledků dotazníkového šetření, které vyhodnotilo 40 odpovědí, vyplývá, že z oslovených respondentů 41 % se s pojmem ekoterapie setkalo a vnímá ji jako vhodný doplněk. Avšak stejné procento odpovědělo, že o ekoterapii slyšelo poprvé. Do individuálního vzdělávacího plánu a plánů vzdělávací podpory či rozvoje žáků/klientů začleňuje hortiterapii 38,7 % respondentů, pokud je k tomu příležitost, ale 19,4 % si myslí, že není tolik začleňována, jak by bylo vhodné. Ekoterapie i hortiterapie nejvíce podporuje pohybovou zdatnost a jemnou a hrubou motoriku. Pozitivní vliv má ale i v oblasti chování, zvládání stresu a...
Podpora osob s poruchami autistického spektra v České republice
Macháčková, Hana ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zhodnocení podpory osob s poruchami autistického spektra v České republice a zachycení vývoje v této oblasti. Teoretická část práce vymezuje speciální potřeby dané skupiny a mapuje nástroje podpory a služby, které jsou jí adresované. Součástí práce je stručná historie občanských sdružení Autistik a APLA, která se významně zasadila o zlepšení situace v této oblasti. Praktická část analyzuje zkušenosti rodičů dětí s poruchami autistického spektra shromážděných v biografickém průzkumu. Výsledkem je komplexní pohled na problematiku života osob s poruchami autistického spektra a jejich rodin u nás. Práce odhalila oblasti podpory, jejichž rozvoj byl pro danou skupinu nejpřínosnější.
Význam chůvy v rodině dítěte se speciálními potřebami
Suchá, Zuzana ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Prouzová-Květoňová, Regina (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou hlídání dětí se speciálními potřebami. Teoretická část se v první řadě věnuje charakteristice vývoje zdravého dítěte. Následně poskytuje porovnání optimálního vývoje s odlišnostmi vývoje handicapovaných dětí. Upozorňuje na náročnost péče o zdravotně znevýhodněné děti, důležitost prevence přetížení rodičů a možnosti podpory rodin. Další kapitola se zaměřuje na posouzení výchovy zdravých dětí a dětí se speciálními potřebami. Popisuje dostupnost služby hlídání těchto dětí, nabídky současných agentur a profil kvalitní pečovatelky. Poslední kapitola představuje empirickou část diplomové práce. V rámci kvantitativního výzkumného šetření byli, s využitím techniky dotazníku, osloveni rodiče dětí se speciálními potřebami. Tato část prezentuje průběh celého výzkumu a způsob dosažení cílů. Uvádí názory rodičů dětí se speciálními potřebami k problematice a míru zájmu o hlídání. Klíčové pojmy: dítě, hlídání, chůva, podpora, prevence, rodiče, služby, speciální potřeby, výchova, vývoj, zdravotní znevýhodnění
Osobní asistence a asistent na základní škole
Galambová, Monika ; Zelinková, Olga (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
Bakalářská práce se zabývá integrací žáků se speciálními potřebami a přizpůsobením školní výuky. Zdůrazňuji profesi asistenta pedagoga, která by bez integrace těchto žáků do běžných škol nikdy nevznikla a profesi osobního asistenta, kteří také působí na základní škole, ale nejsou však pedagogickým personálem. Práce poukazuje na klady a zápory, které přináší profese pomáhajícího. Jaké nebezpečí mohou zaměstnance postihnout, jaké jsou práva a povinnosti asistenta pedagoga a zároveň jasně vyjadřuje rozdíly mezi osobním asistentem a asistentem pedagoga. Do jakého rezortu patří, jak jsou finančně ohodnoceny, jaká kvalifikace musí být pro danou profesi. K danému tématu není dostatek literatury a studií. Práce proto vychází z různých zdrojů a názorů pracovníků. Profese asistent pedagoga se dále rozvíjí a zdokonaluje se ruku v ruce se speciální pedagogikou a začleňováním dětí se speciálními potřebami do běžné společnosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.